۱۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۹:۴۴

حاجی‌زاده عنوان کرد:

127 گلزار شهدا در استان بوشهر ساماندهی شد/ پیشرفت 70 درصدی 30 گلزار

127 گلزار شهدا در استان بوشهر ساماندهی شد/ پیشرفت 70 درصدی 30 گلزار

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: 127 گلزار شهدا در استان بوشهر ساماندهی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حاجی‌زاده عصر شنبه در نشست ساماندهی گلزار شهدای استان بوشهر اظهار داشت: ساماندهی گلزار شهدای نقاط مختلف استان بوشهر در سال‌های اخیر با سرعت بسیار زیادی انجام شده است و شاهد همکاری دستگاه‌های مختلف در این راستا بوده‌ایم.

وی با تاکید بر لزوم تکریم شهدا و خانواده‌های آنها، اضافه کرد: شهدا حق بسیار زیادی بر گردن ما و این نظام و انقلاب دارند و باید تلاش کنیم تا خانواده‌های آنها در آسایش باشند و هر کاری برای آنها کنیم کم است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای اشتغال فرزندان شهدا در ستگاه‌های اجرایی، ادامه داد: باید اندیشه و راه و فکر شهدا را در جامعه ترویج دهیم.

پیشرفت 70 درصدی ساماندهی 30 گلزار شهدای استان بوشهر

حاجی‌زاده همچنین بر لزوم بازخوانی وصیت‌نامه‌های شهدا برای جوانان تاکید کرد و بیان داشت: یکی از اقداماتی که در دستور کار داریم، ساماندهی گلزارهای شهدا در نقاط مختلف است.

وی در ادامه به وجود 207 گلزار شهدا در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: در این گلزارهای شهدا یک‌هزار و 959 مزار شهید داریم که تاکنون 127 گلزار شهدا و یک‌هزار و 721 مزار شهید ساماندهی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر خواستار همکاری همه مسئولان برای بازسازی گلزارهای شهدا شد و خاطرنشان ساخت: ساماندهی و یکسان‌سازی 50 گلزار شهدای استان بوشهر به زودی انجام می‌شود.

وی به پیشرفت 70 درصدی ساماندهی 30 گلزار شهید با 108 مزار در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: همه تلاش خود را برای تسریع در اجرای این پروژه‌ها به کار خواهیم گرفت.

 اعتبار هشت میلیارد ریالی برای ساماندهی گلزار شهدای بوشهر

شهردار بوشهر نیز در این آئین با اشاره به رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدا، اظهار داشت: خدمت به خانواده‌های شهدا افتخار است و همه باید تلاش کنیم تا آنجایی که توان داریم برای ارائه خدمات بیشتر و مطلوب‌تر به خانواده‌های شهدا اهتمام ورزیم.

سعید راستی به تلاش‌های صورت گرفته برای ساماندهی گلزار شهدای شهر بوشهر اشاره کرد و افزود: در گلزار شهدای بندر بوشهر تعداد 348 شهید والامقام وجود دارد که بیش از هشت میلیارد ریال اعتبار برای فاز اول پروژه در نظر گرفته شده است.

وی از آماده شدن نقشه این طرح در هفته جاری اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: پس از آماده شدن این نقشه عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و تلاش می‌کنیم که تا یک ماه آماده شود.

اجرای چند طرح بسیار مهم و بزرگ در سطح شهر بوشهر

شهردار بوشهر به تاکید استاندار بوشهر بر لزوم بهبود وضعیت مبلمان شهری بوشهر اشاره کرد و افزود: برای بهبود وضعیت عمران شهری بوشهر از همه امکانات و توانمندی موجود بهره می‌بریم و از همه فرصت‌ها استفاده می‌کنیم.

وی به اجرای چند طرح بسیار مهم و بزرگ در سطح شهر بوشهر اشاره کرد و افزود: تلاش داریم با اجرای این طرح‌ها شاهد تحول بزرگ در چهره شهر بوشهر باشیم.

راستی از اجرای طرح‌های بهسازی  و روشنایی خیابان‌های بوشهر با 60 میلیارد ریال طی مدت دو ماه خبر داد و تصریح کرد: طرح‌های بهسازی و روکش آسفالت، یک‌هزار و 200 پایه برق برای نصب لامپ‌های تلسکوپی به مسافت 36کیلومتر در 25 خیابان اصلی شهر بوشهر اجرا می‌شود.

ایجاد قطعه صالحین برای والدین شهدا در گلزار شهدای برازجان

معاون عمرانی فرماندار دشتستان نیز با اشاره به اجرای طرح ساماندهی و بهسازی گلزار شهدای برازجان، اظهار داشت: اجرای این طرح موجب بهبود کیفیت فضای گلزار شهدای برازجان خواهد شد.

کوروش دهقان افزود: ایجاد قطعه صالحین برای والدین شهدا نیز در این طرح پیش‌بینی می‌شود و امیدوار هستیم با تلاش دسته‌جمعی به موفقیت لازم برسیم.

تبدیل گلزار شهدای برازجان به مرکز فرهنگی و مذهبی

شهردار برازجان نیز در این آئین با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت خانواده‌های شهدا وظیفه همه مسئولان است، اظهار داشت: شهدا نقش بسیار مهم و برجسته‌ای در رشد نظام و انقلاب اسلامی ایران داشته‌اند و هر چه به خانواده شهدا خدمت کنیم باز هم کم است.

کریم حسین‌آبادی در ادامه با اشاره به اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدای برازجان و تبدیل آن به مرکز فرهنگی و مذهبی، خاطرنشان ساخت: محیط گلزار شهدای برازجان 368 متراست که برای انجام هرچه بهتر این طرح تلاش می‌کنیم.

وی به آرمیدن 249 شهید در گلزار شهدای برازجان اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده برای تبدیل این گلزار به مرکز فرهنگی دینی در فاز نخست پنج میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

شهردار برازجان افزود: شهرداری برازجان برای اجرای این طرح آمادگی خود را اعلام داشته و به فضل خدا با نظر معاونت عمرانی استاندار و مسئولان بنیاد شهید به زودی این طرح اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی افزود: بنیاد شهید استان و سایر مسئولان خدمات بسیار خوبی به این عزیزان ارائه می‌کنند که البته امیدوار هستیم روز به روز شاهد بهبود خدمات به این عزیزان باشیم.

کد خبر 2109385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha